25
DE LA VILLE DE PARIS.
[i543]
copins, les Augustins et les Carmes, avec leurs croix, à chascune desquelles y avoit deux torches aux armoiryes dud. seigneur.
Après marchoient les Billettes, les Blancs Man­teaulx et le Sainct Esperit avec leur croix ; à chascune desd, croix deux torches aux armoiryes dud. sei­gneur.
Après marchoient les prebstres des parroisses et chanonneryes de cested, ville, estans en grant nombre, et y avoit xxxm croix; à l'entour de chas­cune d'icelles y avoit deux torches aux armoiryes dud. seigneur.
Après marchoient cent povres, tous veslus de robbes et chapperons de deul, portans chascun une torche ardanle garnyes des armoiryes dud. seigneur.
Après marchoient les religieulx Madame Saincle Geneviefve.
Après marchoient vingt deux cryeurs de la ville de Paris, vestuz de deul et garnys d'escussons devant et derriere, aux armoiryes dud. seigneur, et son­noyent par les rues de leurs sonnettes.
Après marchoit ung gentilhomme de la maison dud. seigneur, vestu de deul, (enant ung baston en sa main, lequel menoit et conduisoit cent neuf ser­viteurs, officiers et entremccteurs dud. seigneur, tous portans le deul.
Après marchoient les gentilzhommes, maistres d'hostelz de sa maison et plusieurs cappitaines sans deul, mais vestuz de bons et riches habitz.
Après marchoient les doyen et chanoines de Sainct Germain de l'Auxerrois, la Saincte Chapelle; puys l'eglise dc Paris, du costé dextre, et du coslésenestre, marchoient les quatre Facultez de l'Université de Paris avec le Recteur et ses bedeaulx.
Torches de la Ville.
Après marchoient douze archers et hacquebutiers de lad. Ville, vestuz de leurs hocquetons de livrée, portant chascun une torche ardante, armoyé des arines de lad. Ville.
Après marchoit ung gentilhomme vestu de deul, portant la coste d'armes armoyée des armes dud. sei­gneur, estant de satin cramoisy dorée.
Après marchoient deux gentilzhommes, portans deux estandars de coulleur de blanc, noir et jaulne, et avoit pourtraict à chascun l'image sainct Chris­tofle.
Après marchoit ung autre gentilhomme portant l'escu.
Après ung autre portant l'espée.
Après ung autre portant le heaulme ou armet.
Après ung autre portant le guidon.
Après marchoient trois des heraulx d'armes du Roy, vestuz de leurs costés d'armes sur habillemens de deul.
Après marchoient les abbés de Saincte Gene­viefve et de Sainct Magloire'1', puys Monsr le Car­dinal du Bellay, evesque de Paris'21, qui donnoit la benediction au peuple.
Après marchoient Mess™.......(3', portans le
deul, et lestpielz portoient le corps dud. seigneur, lequel estoit couvert d'ung grant poille de drap d'or, sur lequel avoit ung bel oreiller de broderye, où estoit mise el posée la couronne de conte dud. sei­gneur; ety avoit six torches ardantes, armoyées comme dessus, à l'entour dud. corps.
Après marchoit Loys Monsr de Nevers'4', menant le premier deul.
Après Monsr.....'5'
Après marchoit Monsr le Cardinal deGyvry'6', seul, vestu d'une robbe de camelot violet à longue queue traynant, et y avoit ung homme derriere qui luy por­toit sa queue.
Après marchoient les huissiers de la court du costé destre el les sergens de la Ville, de l'autre costé du ruisseau, vesluz de leurs robes de livrée et navires.
Après marchoit la court de Parlement dud. costé dextre, la Ville, de l'autre costé senestre, avec la Chambre des Comptes qui estoit vers le ruisseau.
Après, et deriere lad. court, marchoient Mess" de Chastellet.
En laquelle ordre, allerent porter led. corps en l'eglise et monastere des Celestins, laquelle estoit ten­due de velours noir, armoyé des armes dud. seigneur et broderye. Et y avoit ung sercueil de boys tout cou-
O Philippe Lebel, de Lusarclie, abbé de Sainte-Geneviève (i 534-i558), et Charles Boucher d'Orsay, abbé de Saint-Magloiro (t 536-1559) e-en méme temps évêque in ■partibus as Mégare.
(2)   Jean, cardinal du Bellay, fut évêque de Paris du 20 septembre i532 au i5 mars i55o.
(3)   Ce blanc est au manuscrit.
O Sans doute Louis de Clèves, second fils d'Engilbert, comte de Nevers, et de Catherine de Bourbon, qui, d'après le P. Anselme, prit le titre de comte d'Auxerre et mourut l'an 154 5. (-' Blanc au Registre. <0) Claude de Longwy, cardinal de Givry, évêque-duc de Langres ( i53o-9 août' i56i ).